♥ Sleeping Beauty Fairy Tale ♥
music
Put something here.

JOURNAL PAGES LOVE DARLINK
petua petua...
Thursday, December 29, 2011 ✿ 1:15 PM ✿ 0 Royal Person (s)




Assalammualikum...


holaa , pelik x tajuk entry aku kat atas tuwh ? twink twink *_* ape pulak laa kan kali nie aku nak berceloteh ? eeerrrr , nanti dulu sayangs hari nie aku bukan nak berceloteh sebarangan celoteh okeys ? hari nie aku nak berceloteh + berkongsi sedikit petua petua yang boleh kita semua guna pakai dalam kehidupan seharian kita tanpa mengguna kan bahan bahan kimia yang boleh menjejas kan kesihatan kita ! wah , bunyi macam lain macam jew kan ? hee~ :D


okeys , hari nie aku nak share laa serba sedikit pasal petua petua yang aku baca kat salah 1 buku nie . tapi mujarab atau tidak berjantung pada si pemakai laa kan ? lain orang , lain laa mujarab dye kan ? :) tapi petua petua nie semua baik untuk kita taw ? x de pown guna bahan bahan yang mengguna kan kimia atau bahan bahan yang bahaya kan kita ! <3 wow ! i like it . kalau nak taw apa petua yang aku nak share kali nie jum baca entry aku kat bawah nie . selamat mencuba okeys sayangs ? :D





- Bibir Merah
Amalkan menyapu sedikit mentega/marjerin di bibir sebelum tidur .

 
- Mengurangkan Jerawat & Parut Jerawat 
Ambil kulit kayu manis & basah kan sedikit , gosokkan pada permukaan lesung . sapu kan cecair itu pada jerawat & parut nya . amal kan setiap hari . 
 
 
- Menghilangkan Lebam Pada Mata
Lekapkan uncang teh yang telah diguna kan semalaman pada mata . lakukan 3 kali seminggu sebelum tidur


- Menghilangkan Parut Agar Tidak Meninggalkan Bekas
Ambil beberapa kelopak bunga raya merah . tumbukkan sehingga berair selepas itu biarkan kering di wajah kemudian bilas dengan air suam . lakukan setiap hari .


- Kulit Tangan Selembut Sutera
Amalkan menyapu aloe vera pada kulit tangan setiap hari agar kulit tangan sentiasa lembab .


- Mengurangkan Sembab Pada Mata
Ambil potongan ubi kentang segar & letak kan di ata mata sehingga beberapa minit .







Dashboard Follow

Miss Sleeping Beauty


 photo ed19d7ae-2426-43c5-8272-709ce60cc9a2_zps302609d8.jpg


Welcome to my online diary Darling! This blog belongs to the Sleeping Beauty named Nur Shafika.

Last Moment


Chit Chat


Thank You
Skin edit by ADSA ADAM
Basecodes by JAJA
Others ; xx
skin edited by : SHAFIKA MAZLAN