♥ Sleeping Beauty Fairy Tale ♥
music
Put something here.

JOURNAL PAGES LOVE DARLINK
selamat hari guru!
Wednesday, May 16, 2012 ✿ 4:55 PM ✿ 0 Royal Person (s)







Assalammualaikum...


hari nie hari guru , so aku nak amik kesempatan nak ucapkan SELAMAT HARI GURU buat semua guru guru yang pernah mengajar aku masa aku di tadika , Sekolah Rendah Sungai Buaya , Sekolah Rendah Bandar Sungai Buaya , Sekolah Rendah Agama Sungai Buaya , Sekolah Menengah Bandar Sungai Buaya , Sekolah Menengah Mat Kilau , Sekolah Menengah Tengku Abdullah dan semua guru guru di Malaysia . :) hari nie sekolah aku sambut hari guru , ohh thank cikgu ! sebab cikgu ringan kan kepala saya nie sikit dari mengadap buku untuk exam . thank jugak sebab cikgu bagi change 1 hari x exam . <3 hari nie sambut hari guru kat sekolah best laa jugak . tapi x semeriah last year ! rasa nyer last year lagi meriah kot ? x kesah laa meriah ke tak kan ? asal kan cikgu cikgu semua nyer happy senyum sampai ke telinga ! :D


lepas tuwh yang paling penting cikgu cikgu nampak happy gilaa bila dapat banyak hadiah ! wink wink ! nak jadi cikgu jugak boleh tak ? bila hari guru dapat banyak hadiah ! :D disebabkan tahun nie tahun last aku sekolah , tahun nie aku beli hadiah untuk semua cikgu yang mengajar aku ! fuhhhh ! pecah record tuwh ! beli 9 hadiah ! sebab 9 orang cikgu yang ajar aku , so aku beli laa 9 ! ehem ehem , hadiah tuwh hasil tangan aku sendiri ! kalau cikgu x suka , aku paham sebab x special sangat pown hadiah yang aku bagi kalau nak dibandingkan dengan orang lain punya kan ? dah la hasil tangan aku sendiri ! :|


semalam aku nak siapkan hadiah aku tuwh punya laa lama , dari pukul 8.40 - 11.00 malam . haa ! cuba laa bayang kan bape lama laa aku nak siap kan hadiah aku tuwh ? punya laa lama gila kan ? :-/ mula mula aku tulis dulu apa yang aku rasa nak tulis + bersesuaian lepas dah siap semua aku balut hadiah pulak . hasil nya ? memang lama laa kan aku amik masa nak siap kan ? sampai kan aku rasa x sanggup dah nak balut hadiah aku semalam , tapi ! aku nie paksa jugak badan aku nie gagah biar semua hadiah aku siap dalam masa beberapa jam tuwh . :) punya laa penat ! lepas tuwh hari nie aku snap pic dengan semua cikgu cikgu yang mengajar aku ! ggrrr , geram pulak aku bila aku balik rumah tengok gambar gambar yang aku snap pagi tadi semua nyer amat mendukacita kan ! dengan tudung aku yang serabai nyer , yaallah ! nampak serabot gila laa aku nie . :|



rasa macam nak snap pic balik je dengan cikgu cikgu ! :) bia nampak aku nie kemas sikit , x laa macam semua gambar gambar siang tadi ! huduh weyh , damn ! :'( tapi x pe laa , pape pown aku happy sangat hari nie , lagi satu aku taw semua cikgu cikgu pown mesty happy ! pertama sebab dapat banyak hadiah , kedua sebab hari nie semua cikgu cikgu kat negara malaysia nie diraikan , kan ? :-/ okey laa sebelum aku undur kan diri , aku nak publish kan sikit sajak pasal guru hasil karya Usman Awang nie . ^_^




Berburu ke padang datar,
Dapat rusa belang kaki;
Berguru kepalang ajar,
Ibarat bunga kembang tak jadi.

Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum menjadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetlaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di lbu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakill seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.

Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku
Budi yang diapungkan di dulang ilmu
Panggilan keramat "cikgu" kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat.







Dashboard Follow

Miss Sleeping Beauty


 photo ed19d7ae-2426-43c5-8272-709ce60cc9a2_zps302609d8.jpg


Welcome to my online diary Darling! This blog belongs to the Sleeping Beauty named Nur Shafika.

Last Moment


Chit Chat


Thank You
Skin edit by ADSA ADAM
Basecodes by JAJA
Others ; xx
skin edited by : SHAFIKA MAZLAN