♥ Sleeping Beauty Fairy Tale ♥
music
Put something here.

JOURNAL PAGES LOVE DARLINK
Sepanjang Gong Xi Fa Chai
Sunday, February 10, 2013 ✿ 4:16 AM ✿ 0 Royal Person (s)

 


السلام عليكم
Peace be upon you

Bila musim perayaan yang bakal menjelma, tak sah kalau tak rasa keseronokan dan kegembiraan. Biar pun perayaan tu sendiri bukan perayaan yang khusus buat sesuatu kaum, agama, bangsa dan budaya masyarakat tu sendiri. Contoh nya Hari Raya Aidilfitri tak semestinya untuk masyarat Melayu yang beragama Islam, tetapi boleh disambut juga oleh kaum, bangsa dan masyarakat yang lain seperti Cina, India, dan sebagainya. Aku rasa bersyukur sebab dilahirkan di Malaysia sebab Malaysia mempunyai pelbagai lapisan masyarakat yang terdiri daripda pelbagai bangsa. Sebab tulah jugak banyak perayaan yang disambut dengan meriah kat Malaysia nie. Meriah tanpa sebarang rusuhan atau perkara negetif. 


Bila musim perayaan jugak, aku excited nak tahu apa pulak idea Petronas nak hasil kan iklan semperna sesuatu perayaan? Setiap kali perayaan, pasti nya iklan yang dihasil kan oleh Petronas yang menjadi tarikan aku. Ada juga iklan iklan lain yang dihasil kan oleh pihak lain, tapi bagi aku iklan Petronas mempunyai keunikan, kelainan dan perbezaan yang tersendiri. Idea idea yang dihasilkan tak pernah menghampakan aku, pada masa yang sama jugak, idea idea yang dihasilkan tak pernah kering dan sentiasa segar bagi aku. Menampilkan aspek aspek nilai nilai murni yang tinggi, kita boleh jadikan sebagai tauladan untuk kehidupan seharian kita. Tahun Baru Cina kali nie ada special dia sendiri, apa yang special nya? Special nya sebab iklan kali nie ada menampilkan Perdana Menteri Malaysia kita YAB Dato' Seri Mohd Najib Bin Abdul Razak. Cuma iklan tu aku rasa bukan iklan hasilan Petronas, kalau tak silap aku laaa kan? Kalau ye, aku mintak maaf sebab aku sendiri tak berapa pasti iklan hasilan daripada pihak mana.


Iklan tu agak special sebab kalau tak silap aku jugak penampilan khas dan yang pertama PM kita dalam iklan perayaan macam nie? So ada kelainan dan idea yang tersendiri dalam iklan tu, tapi yang paling penting tetap ada message 1 Malaysia dalam iklan tu. Harap harap lepas nie PM kita akan lebih banyak meluangkan masa untuk menghasil kan iklan pada musim perayaan yang lain pulak! Sebelum aku habiskan ayat ayat aku, aku ada sedekit cenderahati yang aku upload kan untuk tontonan semua tentag iklan iklan yang aku sebut sebut kan kat atas tadi! Dengan kesempatan nie jugak aku nak ucapkan GONG XI FA CHAI kepada semua yang menyambutnya terutama sekali kepada kaum cina!









Dashboard Follow

Miss Sleeping Beauty


 photo ed19d7ae-2426-43c5-8272-709ce60cc9a2_zps302609d8.jpg


Welcome to my online diary Darling! This blog belongs to the Sleeping Beauty named Nur Shafika.

Last Moment


Chit Chat


Thank You
Skin edit by ADSA ADAM
Basecodes by JAJA
Others ; xx
skin edited by : SHAFIKA MAZLAN