♥ Sleeping Beauty Fairy Tale ♥
music
Put something here.

JOURNAL PAGES LOVE DARLINK
Tegur Tanda Sayang
Saturday, November 15, 2014 ✿ 12:13 PM ✿ 0 Royal Person (s)

 


السلام عليكم
Peace be upon you


" Tegur Tanda Sayang", simple je aku punya tajuk hari ni, tapi makne dia begitu mendalam sekali. Aku tak faham lah dengan kawan kawan aku yang kata mereka "sayang" kan aku, tapi bila aku buat salah silap, mereka lebih cenderung untuk mengata, mengutuk belakang aku dari menegur depan aku. Apa makna sayang kalau dah nampak kawan buat salah tapi tak tegur? Apa yang dikatakan sayang? Kalau dah nampak salah depan mata hanya sekadar mengata dan mengutuk? Bukan nak nasihat atau menegur! Bagi aku, kalau kita sayangkan kawan kita, kita jangan sekadar tengok dan mengata kalau kawan kita buat salah. Itu tak mendatangkan hasil yang baik pun. Tapi lagi mengeruhkan keadaan.

Sayang, ada kawan ramai. Tapi dalam seramai ramai kawan tu, tak ada siapa yang berani tegur dan nasihat aku depan mata dengan kesalahan dan kesilapan yang aku dah lakukan, hanya pandai mengata dan bercerita serta mengutuk dibelakang aku. Tu bukan kawan, tapi tu adalah lawan!










Note : Bila kita senang, kawan akan kenal kita. Bila kita susah, kita akan kenal siapa kawan kita. 



Dashboard Follow

Miss Sleeping Beauty


 photo ed19d7ae-2426-43c5-8272-709ce60cc9a2_zps302609d8.jpg


Welcome to my online diary Darling! This blog belongs to the Sleeping Beauty named Nur Shafika.

Last Moment


Chit Chat


Thank You
Skin edit by ADSA ADAM
Basecodes by JAJA
Others ; xx
skin edited by : SHAFIKA MAZLAN